Hoteltech: Succesvolle hotels zijn steeds meer e-commerce bedrijven?

Een voller hotel?
Welke Hotellier wil dat niet?
Dat was de titel van mijn powertalk tijdens Hoteltech van 20 november 2017 die hier op slideshare staat.

HotelTech is hét event voor de hotellerie waar hospitality aan techniek wordt verbonden.
Gericht op het management en directies uit de Nederlandse hospitality branche.
Precies in mijn vakgebied dit thema en dus nam ik de deelnemers graag mee in mijn visie op digitale gastvrijheid, het DNA van een Hotellier.

Powertalk Hielko tijdens Hoteltech 2017

De Booking.com’s, de Emesa’s of Trivago’s kennen het spel en draaien een miljarden omzet door onze hotelkamers te verkopen. Maar hotels leren. Ze zien de (financiële) kracht van het eigen digitale gastenbestand en directe boekingen. Hotels moeten om mee te kunnen komen, ook e-commerce bedrijven worden. Van boekingsengine tot emailcampagnes, alles draait om het verzamelen en begrijpen van gasten en de klantdata. 

Uiteraard put ik voor dit verhaal uit mijn uitgebreide ervaring als online manager bij banken, verzekeraars, in de retail en o.a. als e-commerce manager bij Fletcher Hotel groep. Aangevuld met de 10 jaar als docent zijn visie en kennis van online marketing.