Meten is weten, hoe doe je dat goed?

Meten is weten, dat is een lijfspreuk van veel online marketeers en ook van mij.
Met al die tools zoals Google Analitcs, Adwords, Coosto, Mailchimp beschik je over een enorme bak aan (nuttige) data. Tegelijkertijd heb je een organisatie met collega’s die het vaak net niet heelmaal goed begrijpen. Dus maak je wekelijks een rapportage. Je wilt alleen niet verzuipen in al het rapporteren en uitzoeken van data, daarom is het wel zo efficiënt gebruik te maken van de dashboards van bijvoorbeeld een partij als Klipfolio. Dat bespaart je namelijk wekelijks veel werk en je kunt de collega’s alleen data laten zien die voor hun relevant is. Een win-win situatie dus.

meten is weten
Meten is weten, daarom moet je werken met dashboards

Het gebruiken van dashboards is een hot in 2017 aan de online marketing kant. Zeker dankzij de gemakkelijk te bedienen tooling als Klipfolio. Dan gaat het allemaal automatisch en dat is toch net een stuk sneller dan al die data verzamelen en in het juiste excelformat zetten. Als echte online marketeer is dat wat je wilt, beslissen op basis van echt relevante data en dan ook kunt bijsturen in de inzet van je marketing kanalen. Door gebruik te maken van een dashboard heb je ook meer tijd voor het doen van de juiste analyses.

Wil je meer weten over mijn visie?

Mijn visie over dashboarding is onder andere opgepakt door Travelnext bij het publiceren van mijn artikel;
2017 is het jaar van inzicht en intelligente dashboards.
Dat geeft het wel zo helder weer met concrete toepassing in de travelbranche.
Maar ook in mijn presentatie, Marketing dashboards geven realtime en helder inzicht! tijdens de Marketing Meetup in Amersfoort eind maart dit jaar stond het thema dashboarding centraal, hier lees het verslag en de presentatie bekijken.

Uiteraard kun je me altijd even mailen of bellen voor meer informatie.