Dan ben je op de juiste site. Sinds 1999 ben ik, Hielko, gegrepen door het digitale virus. De basisingrediënten om organisaties en mensen te ondersteunen in het commercieel succesvol worden en blijven in een digitale wereld heb ik opgedaan. Zowel aan de advieskant als adviseur of programmamanager heb ik jarenlange ervaring in het bijstaan van organisaties in commerciële veranderingstrajecten. Aangevuld met lijn management ervaring in het opzetten en leiding gegeven aan e-commerce afdelingen bij verzekeraars, banken, in de hotelbranche en de zorgsector.
Mijn digitale vakmanschap vormt de perfecte basis om commercieel meters te maken in de hedendaagse digitale wereld als interimmer, inspirator of als adviseur.
Digitaal vakmanschap
Inmiddels heeft mijn expertise zich verder ontwikkeld door deze jarenlange ervaring in het operationeel aansturen en verbeteren van digitale en online teams. Mijn oorsprong een is die van een technisch bedrijfswetenschapper en op dit moment eigenaar van Marketing Facilitator. Als ondernemer en coach werk ik graag binnen een organisatie aan het realiseren van commerciële doorbraken door gebruik te maken van de voortschrijdende technologische ontwikkelingen.
Meetbaar is de basis van de business architectuur.
Want meetbare resultaten daar ga en sta ik voor. In mijn vakgebied heb ik veel mensen en hun organisaties geïnspireerd door ze een inzicht te gegeven in de impact van techniek op het businessmodel. In mijn aanpak staan Analytics, KPI’s en groei in commercie en dus conversie centraal. Een focus op het vergroten van de commerciële impact tegen acceptabele kosten.
Oplossingen moeten passen bij de klanten en de organisatie.
Soms is het in een project nodig de oplossingen expliciet te maken in een commerciële architectuur. Een architectuur waarin de commerciële kanalen gekoppeld worden aan de systemen in de organisatie. Dan maak ik de transactie flow per distributie kanaal inzichtelijk. Zie hiernaast een voorbeeld van de commerciële kanalen gekoppeld aan de Magento webshop en van daaruit direct door naar het ERP-systeem. Dit voor een klant die als B2B speler de eerste stappen zet in het B2C segment.
Delen van kennis
Ik geloof dat het delen van kennis dé essentie van commerciële vooruitgang is. Daarom deel ik mijn kennis en ervaringen graag. Via mijn hoofd-docentschappen bij Beeckestijn Business School en LECTRIC (Opleiding Online Marketing en bij de post-HBO opleiding Next Communications). Op dit moment geef ik workshops en lezingen over de cultuurverandering die wordt veroorzaakt door het veranderende gedrag van consumenten. Van waterval naar Agile, digitale transitie is dé term in deze. Daarnaast publiceer ik regelmatig op Marketingfacts, Emerce en Travelnexts over crossmediale communicatie, (mobile) marketing en de veranderende rol van techniek in de aansturing van organisaties.
Reactie van Nima B2 deelnemer bij Beeckestijn: Hielko is enthousiast en praktijkgericht
Uitdaging gezocht
Daarin zit mijn passie en kom ik in zijn kracht.