Marketing succes door kennis delen

De essentie van commercieel succesvol zijn draait anno 2017 niet meer om kennis of macht. Het draait om inspiratie, samenwerking en gewoon hard werken. Daarom geloof ik ook dat het delen van kennis noodzakelijk is om verder te komen, daar leert iedereen van en ook ik dus. Daarom deel ik graag mijn kennis, als opleider en blogger.

Opleider van marketing

Presenteren aan een volle zaalAl meer dan 10 jaar deelt Hielko als docent zijn kennis van online marketing , dit onder andere via opleiders als LECTRIC , IDMK en Beeckestijn Business School.  Hij is hierbij actief in de meer praktische marketing trainingen en de laatste jaren steeds vaker aan de meer theoretische kant. Dit door op te treden als hoofddocent of examinator van post-HBO opleiding NextCommunication en voor Nima A / B opleidingen.

Ervaringen van oud deelnemers aan opleidingen verzorgt door Hielko:

Hielko van der Molen, een bevlogen man met veel kennis van zaken. Deze workshop met inbreng van een real-life case was naast leerzaam en verhelderend ook zeer motiverend. Het zette mij meteen aan het denken en mijn handen gingen kriebelen om het zelf in de praktijk toe te passen.”
Aldus Monique Boers, Marketing Coördinator bij Argos Energies

“Deelname aan Cross Media Workshop bij heeft mij een ’schat’ aan online kennis gebracht. Ik kijk met name door de enthousiaste trainer met plezier terug op de trainingsdag. Het was door de motiverende en vakkundige manier waarop deze werd gegeven. Ik kan deelname aan deze workshop aan andere aanbevelen.”
Joey Hehamahua, Horecamakelaar,  – taxateur en mede-eigenaar van Klaassen Horecamakelaardij.

Hielko is enthousiast en praktijkgericht
Deelnemer Nima B2 Business Marketing Beeckestijn.

Duidelijke voorbeelden uit de praktijk, heldere uitleg en enthousiaste manier van lesgeven.
Deelnemer Nima B1 Marketing Manager Beeckestijn.

Maar Hielko ontwikkelt zelf ook workshops, trainingen en presentaties. Centraal in deze  workshops en lezingen staat de cultuurverandering die wordt veroorzaakt door het veranderende gedrag van consumenten. Maar ook de business kansen en gemak die techniek ons brengt en wat dat weer betekent voor organisaties. Van waterval naar Agile, digitale transitie is dé term in die hij de laatste maanden steeds vaak gebruikt.

Enkele voorbeelden:

Inspirende spreker die Hielko!De deelnemers zijn door een interactieve presentatie actief betrokken bij het verhaal. Dit tot tevredenheid van de groep en de opdrachtgever. Zie ook de tweet van Edwin Corner en het bericht van deelneemster Anya Pieroen op de avond na de Marketingboard.Positieve reactie
Dus niet alleen de organisator was tevreden!

Bloggen op relevante blogs

Daarnaast publiceert en blogt Hielko regelmatig op relevante marketing Blogs als: Marketingfacts, Emerce en Travelnext over crossmediale communicatie, (mobile) marketing, data gedreven marketing en de veranderende rol van techniek in de  aansturing van organisaties.
Maar ook over verandermanagement verschijnen artikelen van zijn hand online, bijvoorbeeld op consultancy.nl over scrum voor business of een review van Tools die de vormgeving van consultancy offertes kunnen verbeteren.